در مطلب وکیل پایه یک کیفری در توضیح مفاهیم خانواده قصد داریم تا به بیان مواد قانونی بپردازیم که قانون گذار در رابطه با مفاهیم خانواده در نظر گرفته است. همچنین قوانین بیان شده در این مطلب به زبان وکیل پایه یک بیان شده است تا هیچگونه خلل و مشکلی در خصوص درستی آن وجود نداشته باشد. در نظر داشته باشید که برای راحتی در درک مفاهیم بیان شده در این نوشته از کلمات و اصطلاحاتی استفاده شده است که معنای روشنی دارند و هر فردی از جامعه با هر سطح از دانش حقوقی می تواند به سادگی مطالب بیان شده را متوجه شود.

وکیل پایه یک کیفری در توضیح مفاهیم خانواده

مهمترین وظایف مرد و زن پس از ازدواج به بیان وکیل پایه یک

به بیان وکیل پایه یک پس از ازدواج مرد و زن وظایف و حقوقی را نسبت به هم می پذیرند که در صورتی که به آن ها عمل ننمایند ، تاثیرات منفی را بر خانواده خواهد گذاشت . با توجه به قوانین نوشته شده مهمترین تکالیف زن و مرد بدین شرح است :

  • همین که نکاح به طور صحیح واقع می شود روابط زن و شوهری بین طرفین موجود و حقوق و تکالیف زن و مرد در مقابل همدیگر برقرار می شود . “
  • زوجین می بایت به خوبی با یکدیگر رفتار نمایند .
  • زوجین می بایست در تربیت فرزندان همکاری داشته باشند .
  • نفقه ی زن پس از عقد دائم از مسئولیت های شوهر است .
  • زن می بایستی در خانه ای که شوهر مشخص کرده سکونت نماید مگر آن که حق مسکن با او باشد .
  • زوجه می بایستی پس از ازدواج در منزلی به ادامه زندگی بپردازد که زوج مشخص نموده است ، بجز در مواردی که به طور مشخص و رسمی حق مشخص کردن محل زندگی به زوجه داده شده باشد.
  • در صورتی که زوج بنا به تشخیص خود شغل و یا حرفه موزد انجام زوجه را مغایر با منافع خانواده بداند ، می تواند وی را از انجام آن امور منع نماید و پس از آن زوجه حق انجام آن امور را نخواهد داشت.
  • زوجه می تواند در خصوص تمامی اموال و دارایی های خویش تعیین و تکلیف نماید و در این خصوص زوج حق دخالت و یا دخل و تصرف به اموال و دارایی های زوجه را ندارد و بر همین اساس زوجه نیازی به کسب اجازه از شوهرش برای انجام هر کاری با اموالش ندارد.

 

برخی نکات از زبان وکیل خانواده در رابطه با مفاهیم خانواده

به بیان وکیل خانواده و با استناد به مواد قانونی موجود ، زوجین می توانند شروط مد نظر خود را در عقد ازدواج بیان کنند ، اما می بایست توجه داشته باشند که شروط بیان شده در عقد نمی بایست با قوانین موجود تناقض داشته باشند. به عنوان مثال زوجه می تواند شرط کند در صورتی که شوهر به جان وی اقدام به سوء قصد و یا رفتار خسمانه نماید و یا شوهر وی طی مدت زمانی مشخص در منزل حظور نیابد و به خانواده خویش سر نزند ، زن اقدام به انجام امور اطلاق نماید.

در نظر داشته باشید که برخی موارد هستند که به امور و مفاهیم خانواده ارتباط مستقیم ندارند اما به دلیل برخی اتفاقات و تصمیمات که زوجین در خانواده های خویش اتخاذ می نمایند منجر می شود تا به سوی  این موارد کشیده بشوند. مواردی همچون نفقه زن  ، مهریه ، اجازه ازدواج مجدد ، فسخ نکاح و اموری از این قبیل. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بیان برخی از این موارد به صورت خلاصه و به بیان وکیل پایه یک خانواده بپردازیم.

وکیل پایه یک خانواده در توضیح مفاهیم خانواده

بیان مواردی که در صورت بروز آن ها نفقه به زن تعلق نمی گیرد

به بیان وکیل پایه یک خانواده در مواردی نفقه به زوجه تعلق می گیرد که زوجین با یکدیگر عقد دائم کرده باشند و در صورت ازدواج موقت ، نیاز است تا زوجین بر روی پرداخت نفقه با یکدیگر به تفاهم رسیده باشند و در غیر این صورت نفقه به زن تعلق نخواهد گرفت.

در مواردی که زن به مرد خویش تمکین ننماید و مرد بتواند این مورد را در دادگاه به قاضی پرونده اثبات نماید ، نفقه به زن تعلق نمی گیرد و مرد از پرداخت نفقه معاف خواهد شد. همچنین پیش از این در یک مقاله به طور کامل در رابطه با موضوع نفقه و تمکین برای شما عزیزان به صحبت پرداخته ایم که در صورت داشتن سوالات بیشتر می توانید به مطالعه آن بپردازید.

 

وکیل پایه یک خانواده در ادامه صحبت های خویش می فرمایند

به گفته وکیل خانواده ، لازم است تا زوج با داشتن مدارک کافی به اثبات این موضوع در دادگاه بپردازد که به همسر خویش نفقه پرداخت کرده است و در صورتی که مرد ادله ای در دست داشته باشد مبنی بر اینکه زن به وی تمکین ننموده است ، می تواند از پرداخت نفقه خود داری نماید و حتی در مواردی می تواند اجازه ازدوج مجدد را از دادگاه دریافت نماید.