وکالت تخصصی امور کیفری، خانواده و حقوقی

بررسی مشکلات حقوقی و مشاوره با وکیل پایه یک در مورد مسائل حقوقی

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

سوالات حقوقی حکم حجر از وکیل

پس از توضیح درباره ی حکم رشد و حکم حجر ، صلاح دیدیم تا سوالات شما عزیزان را که از کنار این دو مقاله پرسیده شده اند را در مقاله ای جدا با عنوان سوالات حقوقی حکم حجر از وکیل به بحث و بررسی گذاشته و پاسخ دهیم . برای یافتن پاسخ خود ابتدا با مطالعه ی مقاله حکم رشد و حکم حجر ، اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید . سپس در بین سوالات مطرح شده در این مقاله به دنبال جواب سوال خود بگردید . و در نهایت اگر به جوابتان نرسیدید ، آن را در نظرات مطرح کنید .

سوالات حقوقی حکم حجر از وکیل

ادامه مطلب...
۳۰ مهر ۹۸ ، ۲۳:۰۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وکیل دادگستری

اعتراض به حجر توسط وکیل پایه یک تهران

اعتراض به حجر توسط وکیل پایه یک تهران زمانی می تواند به دادگاه ارائه گردد که محجور بودن فرد در دادگاه ثابت شده باشد . یعنی اهلیت شخص مشخص نشده باشد و دادگاه تشخیص دهد که فرد، محجور بوده و نمی توان برای او حکم رشد صادر کرد . ممکن است بنظر شما این امر درست نباشد که باید یادآوری کرد مانند مابقی حکم هایی که توسط دادگاه صادر می شوند و از حق اعتراض برخوردار هستند ، صدور حکم حجر نیز از اعتراض برخوردار است و برای مدت معینی پس از گذشت از صدور حکم حجر می توانید اعتراض خود را نسبت به این حکم به دادگاه ارائه نمایید .

اعتراض به حکم حجر

ادامه مطلب...
۲۹ مهر ۹۸ ، ۲۰:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وکیل دادگستری

مطالبه مهریه توسط وکیل دادگستری

در مقاله مطالبه مهریه توسط وکیل دادگستری به موارد زیادی در مورد درخواست مهریه از سوی بانو خواهیم پرداخت . برخی از این نکات شامل مسائلی است که شاید بهتر باشد طرفین پیش از تعیین و ثبت مهریه از آن با خبر بوده و در آگاهی کامل به انتخاب نوع مهریه بپردازند . در این مقاله خواهیم گفت که مهریه از انواع مختلفی برخوردار است که در هنگام مطالبه ی آن با توجه به اینکه از کدام نوع است می توانید مهریه را به اجرا بگذارید . همچنین وابسته به نوع طلاق خود و نوع مهریه ی انتخابی ، یا می توانید حکم جلب و حکم خروج از کشور فرد را بگیرید یا نمی توانید . که ما به بررسی تمامی این حالات در ادامه ی مقاله خواهیم پرداخت .

مهریه چیست

ادامه مطلب...
۲۸ مهر ۹۸ ، ۱۹:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وکیل دادگستری

تعریف نحله و اجرت المثل و تفاوت آنها در قانون مدنی

آیا میدانید نحله و نفقه و اجرت المثل چیست و چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟برای دانستن مفاهیم نحله و نفقه و اجرت المثل که از حقوق زوجه یا زن بر زوج یا مرد می باشد و با شرایط خاص می بایست نسبت به پرداخت آن اقدام نماید . قانون مدنی شرایطی را برای پرداخت حقوق زن بیان کرده است که در مطلب زیر به بخشی از آن اشاره می کنیم.

نحله واجرت المثل چیست

ادامه مطلب...
۲۸ مهر ۹۸ ، ۱۸:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وکیل دادگستری

وکیل دادگستری چگونه تقاضای گواهی رشد می دهد ؟

اگر نیاز است که فرزند شما مدیریت امور مالی خویش را بر عهده بگیرد و هنوز به سن قانونی نرسیده و نمی تواند به طور قانونی اموال خود را تحت اختیار بگیرد ، لازم است که شما با مراجعه به یک وکیل خبره از او بخواهید تا برای ثبت تقاضای گواهی رشد همراهیتان کند . اما پیش از آن که به سراغ وکیل خانواده بروید باید بدانید که برای اخذ گواهی رشد برای فرزندتان ابتدا می بایست ایشان زیر 18 سال و بالای (دختر) 9 یا (پسر) 15 سال سن داشته باشد . در غیر این صورت اگر زیر 9 یا 15 سال باشد ، طفل شناخته شده و درخواست شما رد می شود .

دادخواست حکم رشد

 

ادامه مطلب...
۲۷ مهر ۹۸ ، ۰۷:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وکیل دادگستری

انواع مهریه قابل مطالبه از قبیل عندالمطالبه و عندالستطاعه

مهریه در قانون خانواده و ازدواج در اسلام از ضروریات ازدواج می باشد که به آن توصیه می شود مهریه که به عنوان وجه مورد وصول یا به عنوان هدیه از طرف زوج به زوجه تعلق می گیرد و باید طبق توافق پرداخت شود . مهریه از زمان عقد قرار داد نکاح به زوجه قابل پرداخت است . مهریه انواع مختلف دارد که در عقدنامه نوشته می شود مفاهیم عندالمطالبه و عندالاستطاعه از انواع مهریه است که در قرار داد های ازدواج نوشته می شود که ما در این مقاله به آن اشاره ای کوتاه خواهیم داشت .

تفاوت انواع  مهریه

ادامه مطلب...
۲۴ مهر ۹۸ ، ۱۴:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وکیل دادگستری