مدتی است که سوالاتی در حوزه ی تجاوز از ما می پرسید . تصمیم گرفتیم تا سوالاتی که بیشتر مطرح شده اند را در قالب مقاله ای با عنوان سوالات حقوقی تجاوز جنسی از وکیل پایه یک غرب در آورده و برای تان به نمایش بگذاریم . با خواندن این مطلب شما هم توانسته اید به اطلاعات خود در این زمینه نکاتی بیفزایید و هم می توانید به دنبال سوالات مشابه با سوال خود بگردید و سریع تر به جواب سوالات خود برسید . اما اگر سوالی که در ذهن دارید را در این مطلب پیدا نکردید می توانید ان را در کامنت از ما بپرسید .

سوالات حقوقی تجاوز جنسی از وکیل پایه یک غرب

پرسش :

پسری هستم با 21 سال سن که چندوقت پیش از من به جرم آدم ربایی و لواط شکایت شد در صورتی که من اصلا از این موضوع با خبر هم نبودم . از آگاهی برای من احضاریه آمد و به آگاهی مراجعه کردم . در هنگام اعتراف واقعیت را گفتم که واقعا از این ماجرا با خبر نیستم . در حال حاضر پرونده در دست بازپرس دادگاه قرار دارد .

بازپرس شاکی را برای پزشکی قانونی فرستاده است اما شاکی جواب پزشکی قانونی را به دادگاه تحویل نداده است . برای من نیز احضاریه ای آمده که از من خواسته تا به بازپرسی مراجعه کنم . با توجه به اینکه در پرونده هیچگونه دلیل و مدرکی مبنی بر گناه کار بودن من وجود ندارد ، آیا گناهکار شناخته خواهم شد ؟ چگونه می توانم ثابت کنم که بی گناهم ؟

پاسخ وکیل پایه یک کیفری :

با استناد به گفته های شما ، اگر واقعا چیزی در پرونده وجود نداشته باشد تا زمانی که شما اقرار نکنید چون دلیلی در پرونده وجود ندارد ، گناهکار بودن شما اثبات نمی شود و تبرئه خواهید شد .

 

پرسش :

دختری 20 ساله هستم . سوال من این است که آیا کسی که مورد تجاوز واقع شده است ، امکان ازدواج در آینده را دارد ؟ آیا در صورت امکان عقد نکاح می بایست به طرف مقابل این مسئله را توضیح داد یا خیر ؟

پاسخ مشاور حقوقی :

بله کسی که قربانی تجاوز شده است ، می تواند ازدواج کند و تجاوز خللی در ازدواج او ایجاد نمی کند .

برای سوال دوم شما نیز باید بگویم که با توجه به اینکه دوشیزه یا دختر باکره به دختری گفته می شود که دارای پره بکارت باشد ، در صورت عدم وجود پرده ی بکارت می بایستی واضح و صریح به پسر این موضوع را بگویید و حتی پیشنهاد می شود که از او امضاء نیز بگیرید .

سوالات حقوقی تجاوز جنسی از مشاور حقوقی

 

پرسش :

شخصی با دختر 17 ساله ی من دوست شده و زمانی که خانه خالی بوده است ، دخترم را به خانه برده و مشروب را به ماده ای آغشته کرده و به دخترم نوشانده است . دخترم پس از نوشیدن آن ، بیهوش شده و اختیار خود را ازدست داده و در این حالت ، پسر به او تجاوز کرده و او را مقابل خانه ی مادربزرگ دخترم رها کرده است .

به طوریکه ما او را بیهوش در جلوی در خانه ی مادرم پیدا کردیم . او را به بیمارستان منتقل کرده و نامه ای از پزشکی قانونی مبتنی بر تجاوز به زور دریافت کردیم و شکایتی تنظیم نمودیم .

پسر را دستگیر کرده اند ولی چیزی را گردن نمی گیرد و می گوید اطلاعی از این موضوع ندارد . البته تمامی شواهد و مدارک موجود در پرونده ، علیه اوست . وضعیت دختر من چه خواهد شد ؟ آیا از نظر قاضی چون در حالت مستی این اتفاق افتاده ، تجاوز به حساب می آید یا رابطه نامشروع در نظر گرفته می شود ؟

پاسخ وکیل دادگستری غرب :

اگر اثبات گردد که فرد قصد تجاوز داشته است ، تجاوز در نظر گرفته می شود . اما باید بدانید که قاضی به نکات زیادی از جمله سن دختر و سن پسر ، مدت زمان رابطه ی میان آن دو ، سوء پیشینه فرد متهم و شهادت شهود و مدارک موجود توجه خواهد نمود .

پیشنهاد ما به شما این است ، در صورتی که وثیقه سنگین یا قرار بازداشت موقت برای او صادر نگردیده است ، پرونده را به شکل جدی تری پیگیری نمایید و از یک وکیل خبره بخواهید تا در این پرونده همراهی تان نماید .

 

پرسش :

چند ماه پیش مورد تجاوز پسری قرار گرفتم که از او فقط یک اکانت اینستاگرام می شناسم که تمام چت های ما مدارک همان تجاوز هستند . از او شکایت کردم . آی دی و عکس پروفایل اینستاگرامش را عوض کرد و بدون درنگ پیجی فیک با همان نام و آی دی ساخت و همان عکس را روی پروفایلش قرار داد . پس از دو روز نیز اکانت فیک را پاک نمود .

اکنون در دادگاه مدعی است که چت هایی که به عنوان مدرک ارائه کرده ام ساختگی و جعلی است . آیا با رجوع به پلیس فتا می توانم صحت چت های موجود را ثابت کنم و آن ها به من کمکی خواهند کرد ؟

پاسخ وکیل پایه یک آنلاین :

با توجه به این که شما این چت ها را هنوز دارید ، نیازی به نگرانی نخواهد بود اگر در پیج او همچنان این چت ها وجود داشته باشند .