در نوشته وکیل پایه یک مرد و بررسی طلاق زن باردار می خواهیم تا در رابطه با نحوه طلاق زن باردار به بحث و بررسی بنشینیم. همچنین با استناد به قانون و با بیان وکیل پایه یک در مواردی زوج و زوجه با یکدیگر تفاهم داشته باشند که از یکدیگر جدا شوند ، امکان صدور رای با عنوان طلاق زن باردار وجود نخواهد داشت زیرا هر دو طرف مبادرت به طلاق دارند و یه امر تفاوقی در حال انجام است. در نظر داشته باشید که در این نوشته سعی شده است تا از نظرات وکیل پایه یک استفاده شود تا صحت مطالب مطرح شده برای شما عزیزان معتبر باشد. 


 

وکیل خانواده در بیان طلاق زن باردار
به گفته وکیل خانواده در مواردی که زوج و زوجه درخواست طلاق خود را به دادگاه می دهند و از دادگاه می خواهند تا حکم طلاق برای آنان صادر نماید ، دادگاه مکلف است تا تمام تلاش خود را در چهارچوب قانون بکند تا میان زوجین سازش بر قرار نماید. در مواردی که دادگاه تمام تلاش خود را به کار ببندد و زوجین راضی به ادامه زندگی زناشویی در کنار یکدیگر ننمایند ، دادگاه حکم طلاق زن باردار را صادر می نماید و اجزه می دهد تا میان آن دو سیقه طلاق بر قرار گردد.
در نظر داشته باشید در صورتی که زوجین از یکدیگر به شدن کراهت داشته باشند ، به نحوی که یکی از زوجین در ذهن خود اینطور بدانند که تنها طلاق است که راه حل مشکلات آنان می باشد و به تنهایی اقدام به انجام برخی امور در راستای گرفتن طلاق توافقی انجام دهد و حتی در دادگاه و نزد قاضی پرونده سخن از طلاق توافقی بر زبان جاری کند ، دو موارد است که به بیان وکیل خانواده می بایست به آن ها عمل نماید.
با مراجعه به سایت آسایش گستران می توانید از قوانین مربوط به انواع طلاق نیز آگاه شوید و درصورت وجود سوال در این زمینه آن ها را ازما بپرسید .
مورد اول
در صورتی که مرد مبادرت به طلاق توافقی داشته باشد می بایستی تمامی هزینه های مالی و تمامی هزینه های مقرر مانند مهریه را به زن به طور کامل پرداخت نماید و با نظر قاضی پرونده اقدام به طلاق نماید.
مورد دوم
در مواردی که زن مبادرت به طلاق توافقی داشته باشد می بایتس برای قاضی پرونده عسروحرج خود برای ادامه زندگی و یا خروج مرد از شروط ضمن عقد را به اثبات برساند و پس از به اثبات رساندن یکی از این موارد در دادگاه ، قاضی حکم طلاق را صادر می نماید.

وکیل خانواده در ادامه می فرمایند
در مواردی که زوجین اقدام به طلاق توافقی می نمایند ، می بایست بر روی مواردی همچون حضانت فرزندان ، حق ملاقات فرزندان ، حقوق زن و مواردی از این قبیل به طور کامل به توافق برسند و در صورتی که بر روی تمامی موارد توافق حاصل نشود دیگر نمی توان در خواست طلاق توافقی را به رسمیت شناخت و طلاق حاصل شده میان آنان طلاق توافقی تلقی نمی شود. همچنین در نظر داشته باشید در مواردی که زن باردار اقدام به گرفتن طلاق می نماید و یا شوهر وی از دنیا می رود یا هر دلیل دیگری که منجر می شود تا زوجین از یکدیگر جدا شوند ، فقها و برزگان دین بر اساس احکام موجود از زن می خواهند تا عده نگه دارد.


 


کدام افراد نیاز به عده ندارند؟
در صورتی که زوجه از شوهر خویش جدا شده باشد و هنوز سن 9 سالگی خود را به پایان نرسانده باشد نیازی به نگه داری عهده ندارد.
زن یائسه لازم نیست تا عده نگه دارد.
زن باردارد پس از انجام امور طلاق مربوط به طلاق زن باردار می تواند بدون نگه داشتن عده با مردی دیگر ازدواج کند.
در مواردی که میان زوجین نزدیکی صورت نپذیرفته باشد ، زوجه نیاز به نگهداشتن عده ندارد و فورا می تواند ازدواج کند.
در صورتی که زوج پیش از نزدیکی با زوجه ، وی را طلاق زن باردار بدهد ، زن عده بر گردن ندارد و می تواند بدون نگه داشتن عده با مردی دیگر شوهر کند.
در نظر داشته باشد که بر طبق قانون شرع و به بیان وکیل پایه یک ، در رابطه با موضوع عده زن نظرات بسیاری و جود دارد و مسئله عده زن صرفا به دلیل وجود فرزند در رحم زن نمی باشد. بر همین اساس در مواردی که قانون شرع آن ها را بیان نموده است ، زن می بایست عده نگه دارد ، حتی در مواردی که زن نازا باشد و یا عقیم باشد ، حتی در صورتی که رحم خود را خارج نمده باشد یا مدت زمان طولانی با شوهر خویش در یک محل زندگی نکرده باشد نیاز است تا عده نگهدارد و پس از پایان دوره عده خویش اقدام به ازدواج با مردی دیگر نماید.

مجموعه ی وکالتی آسایش گستران با ارائه ی خدمات مشاوره ی رایگان به کاربران گرامی ، در راستای بهبود روابط خانواده و حقوقی می کوشد تا همواره شما عزیزان در سریع ترین زمان ممکن به حل مشلات خود بپردازید .